Halaman

Sekiranya anda ingin menyumbangkan artikel, pendapat, berita terkini atau sebarang komen. Sila e-mailkan kepada
*******************************************************************"misiputra@yahoo.com.my"********************************************************

PEMUDA GENERASI BARU

PEMUDA GENERASI BARU

sembang-sembang sesame kite

Khamis, 18 Mac 2010

Pasukan Perak mampu bangkit....

13 Mac 2010 yang lalu, semasa dalam perjalanan balik ke Laneh dari kuala lumpur, teman berkesempatan menyaksikan perlawanan Liga Super antara Pasukan perak menentang Pasukan T-Team di stadium Ipoh, perak. Teman bertolak dari Kuala Lumpur kira-kira jam 3 petang. Bawok kereta pun tok ler laju, bak kate oang-orang mude, "Memandu sambil Layan jiwa". Teman sampai ipoh kira-kira pukul 8.15 malam. pada mulanyer, libang-libu juge pikiran teman, macam-macam persoalan dalam kepale teman ni.... sempat lagi ke nak masuk stadium? ade lagi ke tiket? ade ke tempat parking? untuk memastikan keputusan yang teman buat tepat dan bernas, teman berenti kejap tepi lebuhraye dekat dengan tol simpang pulai tu.

Setelah lame memerah otak, kate putus dicapai, teman mengambil keputusan untuk singgah di Stadium Ipoh. Lagipun dah dekat dua tahun teman tak nengok Team Perak main. Ikut nasib ler, kalau ade rezeki kang, dapat ler teman tengok bola. Teman bergerak dari simpang Pulai, kire-kire pukul 8.20 malam.

Sesampai jer di susur keluar Ipoh, semangat teman berkobar-kobar bile nampok lampu stadium menyegholang. Kalau ikutkan hati nak jer teman shuffle tengoh-tengoh lebuhraya tu. Tapi kerana teman sayangkan nyawa dan orang tersayang yang bakal teman jumpe, niat untuk shuffle di tengoh highway tu, teman batalkan..... hak3.

Akhirnyer, setelah meredah hujan dan trafic light. Teman pun sampai ke muka pintu stadium. Teman Kaget dan penuh kebingungan! Stadium Perak umpama funfair yang tiada pengunjung. Nampak meriah dengan sinaran lampu. Tapi orang kurang. Ade ler dua tiga kelompok orang berdiri kat tepi pintu tu.... Teman cuba menyedapkan hati, mungkin orang ramai yang dah masuk, maklum ler teman datang lambat. Teman pun parking kereta. Parking jer mane-mane, tak payoh bayor. Dalam hati teman, "Udoh kaye PAFA ni, sampai parking pun tak payoh bayor". Bukak jer pintu kereta... suasana lengang. soh senier!..... tak der langsung suara orang bersorak dari dalam stadium. Berdisiplin betui penyokong Perak.... hak3. Rupa-rupanya orang dalam stsdium tak ler seramai mane, ade ler due tiga kerat... itu pun sedare mare pemain-pemain Perak yang teman tak kenali itu. yang teman kenal K nanthakumar dengan Razali kandasamy. Yang lain.... haraammmmm kenal. Tempat duduk pun teman boleh pilih sesuka hati.. nak duduk, nak belunjur, nak baring, buat ler sesuka hati... asalkan tak ngaco orang.

Bile pikir-pikir balik, suasana sedemikian, memang menyedihkan. Penyokong pasukan perak seakan telah hilang semangat dalam diri mereka. Teman ingat lagi, masa zaman teman sekolah dulu, Teman dan kawan-kawan sangat bersemangat untuk ke stadium. Bukan teman jer, malah golongan veteran pun turut sama. Kalau ade game kat Ipoh, suasana dah macam pesta. Atas lebuhraya tu penuh dengan kenderaan-kenderaan yang mengibarkan jalur Putih, kuning, Hitam. Kalau menang atau jaringan dihasilkan, kami akan bersalam-salaman walaupun orang disebelah tu tidak kami kenali. Itulah yang dinamakan semangat kesukanan. Pada pandangan teman, team Perak tahun ni ada potensi, tapi mereka perlu diberi lebih ruang, peluang dan insentif agar mereka akan lebih berusaha. Teman beharap, agar keadaan seperti ini tidak berterusan. keputusan malam tu, Perak menang 3-0. Teman pulang dengan perasaan yang gembira walaupun duka tetap ada.....


Hidup Perak!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ayor yang sedap. Rase ler!

Ayor yang sedap. Rase ler!

Kerepek yang ENAK!

Kerepek yang ENAK!