Halaman

Sekiranya anda ingin menyumbangkan artikel, pendapat, berita terkini atau sebarang komen. Sila e-mailkan kepada
*******************************************************************"misiputra@yahoo.com.my"********************************************************

PEMUDA GENERASI BARU

PEMUDA GENERASI BARU

sembang-sembang sesame kite

Isnin, 14 Jun 2010

Al-Fatihah buat saudara Rosli bin saufi.......

Ajal maut ketentuan Ilahi. kita manusia hanya mampu merancang tapi Dia yang menentukan. Petang tadi, teman mendapat berita sedih iaitu salah seorang sahabat teman iaitu saudara Rosli bin saufi telah kembali ke Rahmatullah akibat kemalangan jalan raya. Usia beliau baru menjangkau 28 tahun. Namun, seperti yang teman nyatakan tadi, ajal ketentuan Ilahi. kita yang hidup perlu redha atas ketentuaNya.
Pada teman, saudara Rosli seorang sangat baik hati dan tidak memilih kawan. Kali terakhir teman bertemu dengan beliau ialah sewaktu solat Jumaat tempoh hari. Di wajah beliau tergambar keceriaan, tiada sebarang tanda-tanda yang beliau akan pergi meninggalkan kita.
Sewaktu jenazah beliau tiba di rumah petang tadi, teman sempat menatap wajah beliau. Sebak hati teman bila terkenang kenangan memancing, bermain bola sepak, bermain perang-perang dan banyak lagi. Beliau bukan sahaja sebagai kawan, malah teman anggap sebagai abang yang banyak memberi teladan yang baik kepada generasi muda.
Buat keluarga Allahyarham, tabahlah menghadapi dugaan ini, sesungguhnya Allah lebih menyayangi beliau..... Alfatihah.....

1 ulasan:

  1. terima kasih kepada semua penduduk kampung yang telah menguruskan jenazah arwah adik teman..moga tuhan saja dapat membalas budi kome sekalian..
    pemergian adik teman memang merupakan kehilangan besar kepada keluarga teman..
    ALFATIHAH untuk arwah..

    BalasPadam

Ayor yang sedap. Rase ler!

Ayor yang sedap. Rase ler!

Kerepek yang ENAK!

Kerepek yang ENAK!